Jdi na obsah Jdi na menu
 


Co Češka to pět kabelek, pokud možno moderní i praktické

30. 7. 2007

ObrazekPraha 29. července (ČTK) - Kabelky jsou nejen praktickým doplňkem pro přenášení všech nezbytností, odráží ale také vkus a styl jejich majitelky. Na to Češky myslí a svoje kabelky pravidelně obměňují. Podle odhadu prodejců vlastní česká žena zhruba čtyři až pět kabelek a při jejich výběru dbá nejen na módní trendy, ale i na praktičnost.

"Nejoblíbenější jsou kabelky do ruky, které se otevírají shora. Zákaznice dbají na praktičnost a tak platí, že čím více kapsiček a přihrádek, tím lépe. Klasika je stále oblíbená, přibývá ale počet zákaznic, které se nebojí kupovat módní výrazné barvy a neobvyklé tvary," řekl ČTK David Ptáček z firmy Delmas s tím, že zvýšený zájem je o luxusní kabelky.

Dodal, že Češky vlastní v průměru čtyři až pět kabelek, což potvrzují i ostatní prodejci. Podle nich tento potřebný doplněk obměňují ženy zhruba dvakrát do roka, přičemž preferované jsou kabelky dovezené. Tomu odpovídá i česká produkce. Loni se v České republice podle dat ČSÚ vyrobilo 87.480 kusů kabelek, což je o 15 procent méně než v roce 2005.

Poklesl i zájem o kabelky letního a plážového typu. "Prodej těchto kabelek a tašek se proti loňsku snížil asi o polovinu. I přes prázdniny je totiž největší zájem o klasické kabelky a to především ve světlých barvách," uvedla Jana Trčková ze společnosti New Yorker.

Zájem českých zákaznic o tyto barvy potvrzuje i David Ptáček: "Kabelky světlých barev se prodávají dobře každý rok, letos ale jejich rostoucí poptávku ovlivnilo i magické datum 7.7.2007, takže byl zvýšený zájem o bílé kabelky na svatbu a letní slavnosti," popsal poptávku Ptáček.

Kromě bílé bravy se podle manažerky pražského obchodu Christian Dior Jany Maříkové letos dobře prodává i růžová a šedá, které jsou spolu s kovovými odstíny hitem léta. Dalším trendem jsou skleněné detaily, třásně a kabelky a tašky velkých rozměrů. Poslední zmíněný trend se ale projeví zřejmě až po prázdninách, zatím české zákaznice dávají přednost kabelkám menších rozměrů.

"Nejvíce se prodávají bavlněné tašky malé a střední velikosti," podotkla Jana Trčková. "Nejžádanější jsou kabelky menších rozměrů. Přehnaně velká kabelka se stane módním hitem spíše až v podzimní a zimní sezoně," odhadl David Ptáček.

Kabelky si nejčastěji vybírají i kupují samy ženy, jejich partneři se k nákupu kabelek pro své protějšky příliš neodvažují. "V případě, že muži kupují kabelku jako dárek svým partnerkám, vybírají ji oba společně. Situace, kdy muži vybírají kabelku sami, jsou ojedinělé," uzavřela Jana Trčková.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář